Marka wspiera markę – potencjał internacjonalizacyjny Nowoczesnego Przemysłu Włókienniczego i Mody

Marka wspiera markę – potencjał internacjonalizacyjny Nowoczesnego Przemysłu Włókienniczego i Mody

W sobotę 22 września w Centralnym Muzeum Włókiennictwa odbyła się druga edycja pokazu „ Marka wspiera Markę ” w Łodzi.

Jest to częścią projektu, który skupia się na wsparciu procesu internacjonalizacji regionalnych przedsiębiorstw z sektora MŚP w branży tekstylno-odzieżowej w regionie łódzkim.Wydarzenie to stanowi platformę branży włókienniczej w regionie łódzkim dla integracji biznesu, szkół wyższych, instytucji badawczo-naukowych, środowisk artystycznych, w tym również najważniejszych osobistości ze świata mody i designu. Łódzki pokaz zaszczycił swoją obecnością polski projektant Maciej Zień a wydarzenie poprowadził Maciej Dowbor.

W trakcie wydarzenia odbyło się 8 pokazów polskich projektantów, z których większość wywodzi się z łódzkich uczelni takich jak Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego czy Politechnika Łódzka. Tu warto się na chwilę zatrzymać i wspomnieć świetną kolekcję Macieja Piłata, niesamowite buty Kasi Ostapowicz czy inspirowaną dzikim zachodem kolekcję Jarosława Ewerta.

Na szczególną uwagę zasłużył również debiutujący Krzysztof Buda, absolwent łódzkiej ASP, którego kolekcja inspirowana drewnem i betonem urzekała prostotą a jednocześnie wyjątkowością formy, nawiązując do architektonicznej solidności i geometrii formy.

Patrząc na to co nasi rodzimi projektanci zaprezentowali na wybiegach nie odbiega od tego, co prezentuje się na New York, London czy Paris Fashion Week.

Podczas spotkania odbył się krótki panel dyskusyjny prowadzony przez Karolinę Sulej, autorkę książki „Modni. Od Arkadiusa do Zienia” z udziałem Pani Małgorzaty Czudak – polskiej projektantki mody oraz nauczycielki akademickiej, która mówiła na temat potencjału współczesnej polskiej mody, w kontekście polskiego designu, polskich projektantów i ich marek do ekspansji zagranicznej oraz problemach z jakimi się spotykają.

Warto podkreślić, iż idea wydarzenia „Marka Wspiera Markę” stanowi realne i bezpośrednie wsparcie promocyjne dla sektora tekstylno – odzieżowego w regionie łódzkim, które ma na celu reaktywację i aktywizację wewnętrznej i zewnętrznej promocji polskiego włókiennictwa  i mody. A patrząc na potencjał jaki prezentują nasi projektanci to mamy bardzo realną szansę, że „Ziemia Obiecana” powróci na swojej prawowite miejsce… do Łodzi.

Zdjęcia dzięki uprzejmości: Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego