Tegoroczne Łódź Young Fashion  – Zakończone

Tegoroczne Łódź Young Fashion – Zakończone

LYF2018W  sobotę, 20 października 2018 roku zakończyła się druga edycja Łódź Young Fashion – największej imprezy promującej młodą polską modę. Pięć dni wydarzenia to pięć dni warsztatów, wystaw, i różnych konkursów modowych, w których młodzi polscy projektanci swoimi kolekcjami konkurowali o statuetki i nagrody pieniężne, ale co ważniejsze o bilet do zaistnienia w polskim świecie mody i spełnienie swoich marzeń.

Wydarzenie Łódź Young Fashion 2018 zostało zainagurowane galą POLITECHNIKA FASHION SHOW, na której swoje kolekcje dyplomowe zaprezentowali absolwenci kierunku wzornictwa na Politechnice Łódzkiej. Statuetkę pierwszej edycji POLITECHNIKA FASHION SHOW i nagrodę pieniężną ufundowaną przez JM Rektora Politechniki Łódzkiej otrzymała Dorota Podgórska i jej jesienna kolekcja oparta o asymetryczne geometryczne motywy.

W środę, 17 października, Łódź Young Fashion wróciło na ASP w Łodzi Galą Dyplomową Wydziału Tkaniny i Ubioru. Pokaz mody, który odbył się tego dnia był konkursem prezentującym najlepsze kolekcje tegorocznych absolwentów. Statuetka Gali Dyplomowej i 10 tys. zł trafiła w ręce Mai Bączyńskiej.

W czwartek, odbyła się Gala Finałową Ogólnopolskiego Konkursu „Złota Nitka” 2018, który odbywa się nieprzerwanie od 1992 i skierowany jest zarówno dla profesjonalnych, jak i początkujących projektantów. W tym roku hasłem przewodnim konkursu była „Harmonia”, a głównym kryterium konkursowym była użytkowość kolekcji (ready-to-wear).  Nagrodę główną Złotej Nitki – statuetkę i 30 tys. zł otrzymał bezkonkurencyjny tego wieczoru Adrian Krupa – student projektowania ubioru na ASP w Łodzi.

W piątek, 19 października, miało miejsce wyjątkowe wydarzenie będące elementem wyjątkowej inicjatywy. Gala BRA Day 2018, która była częścią ogólnoświatowej idei edukującą Miesiąc Świadomości Raka Piersi. Głównym przekazem wydarzenia było rozpowszechnianie wiedzy o rekonstrukcji piersi, jako nieodstępnej części leczenia kobiet chorych na nowotwór piersi. Pierwszoplanowymi bohaterkami gali były kobiety, które wygrały walkę z rakiem, bądź są w jej trakcie. Podczas Gali BRA Day 2018 przeprowadzona została aukcja, której dochód całkowicie został przekazany na wsparcie główniej idei wydarzenia. Wcielające się w role modelek, Bohaterki Gali, „zwykłe-niezwykłe” kobiety, które wygrały walkę z rakiem piersi, prezentowały kreację Lidii Kality, projekty marki MOOVE, a także bieliznę projektu Doroty Salskiej. Galę zwieńczył parateatralny występ przygotowany przez Teatr Powszechny w Łodzi, w którym aktorkami były również Bohaterki BRA Day. Statuetką i tytułem „Przyjaciela BRA Day” uhonorowana została prof. Aldona Spiegel – mikrochirurg, specjalizująca się w rekonstrukcji piersi z tkanek własnych.

Sobota, 20 października br., był dniem zwieńczającym wydarzenie Łódź Young Fashion 2018. Wtedy też, odbyła się Gala Finałowa Międzynarodowego Konkursu „Łódź Young Fashion Award” 2018. Konkurs skierowany do młodych projektantów mody (urodzonych po 1988 roku) cieszył się ogromnym zainteresowaniem. Jurorzy zwracali uwagę przede wszystkim na: oryginalność, awangardowe myślenie, wykorzystanie nowych technologii i technik oraz nowoczesnych i awangardowych materiałów. Konkurs wygrała Laima Jurča z Łotwy. Laureatka otrzymała statuetkę MANEQUINE 2018 oraz nagrodę pieniężną w wysokości 30 tys. euro ufundowaną przez Miasto Łódź. Kolekcja zwyciężczyni wyróżniała się kolorowymi formami, które powstały z poszanowaniem środowiska i ideą zrównoważonego rozwoju.

Wydarzeniu ŁYF, w trakcie jego trwania, towarzyszyło również wiele interesujących warsztatów oraz wystaw związanych z modą. W ramach współpracy z Łódź Young Fashion 2018 Instytut Włókiennictwa miał przyjemność zaproponować dwa formaty zajęć dla uczestników imprezy.

W harmonogram LYF wpisał się warsztat prowadzany przez Annę Morawską, Iwonę Krawczyńską i Pawła Skórkę z Zakładu Mechanicznych Technologii i Wzornictwa Wyrobów Włókienniczych IW, dotyczący tkanin żakardowych. Drugą propozycję IW stanowił warsztat z zakresu mariażu nowoczesnych technik komunikacji z modą – SOCIAL MEDIA X FASHION, gdzie uczestnicy mieli możliwość poszerzenia swojej wiedzy dotyczącej promocji swojej działalności twórczej w mediach społecznościowych.

Instytut Włókiennictwa jest dumny, iż mógł być partnerem i  wspierać takie wydarzenie jak Łódź Young Fashion 2018, które z roku na rok rośnie w siłę i zyskuje uznanie, nie tylko w Polsce, ale i zagranicą.

 

Do zobaczenia za rok na trzeciej edycji Łódź Young Fashion 2019!

 

Galeria: zdjęcia dzięki uprzejmości ASP w Łodzi